fbpx

Idősebbek is elkezdhetik – sőt! Minden, ami fontos a gyógytornáról

Ebben a blogcikkünkben kifejtjük, milyen mozgásformákat javasol szakértő kollégánk az idősebbeknek.

Elkezdeni mozogni semmiképpen sem korhoz kötött tevékenység. Nemcsak a kondíciónk javul ugyanis, ha elkezdjük, de sok betegséget meg is előzhetünk, így számos mozgásszervi, szív-és érrendszeri problémát elkerülhetünk, vagy kialakulásukat késleltethetjük. Az, hogy idős korban milyen mozgásformát válasszunk, fontos kérdés. Mi egyértelműen a gyógytorna mellé tesszük voksunkat.

Magának a kifejezésnek nem túl jó az olvasata: van egy olyan, kicsit pejoratív értelmezése, amely kifejezetten terápiás célok eléréséhez köti ezt a mozgásformát. Ez azonban nem a teljes igazság. A gyógytorna betegségek megelőzésében épp olyan jelentős szerepet játszhat, mint valamilyen javulás elérésében.

Mit is érhetünk el, ha idős korban választjuk ezt a mozgásformát? Felsorolunk néhány fontos pozitív hatást!

  • Már heti 2-3 óra mozgás jó hatással lesz egészségünkre.
  • Fokozódik a keringés, nő az állóképesség, a szív teljesítménye javul
  • Fejlődik az ízületek mobilitása, az izomerő.
  • Csökken a különböző ízületi betegségek kialakulásának lehetősége, hiszen a porcfelszínek táplálása mozgás közben történik.
  • Javul a koordinációs és az egyensúlyérzék – így az idős korban a sajnos gyakoribb esések, egyensúlyvesztések száma csökken.
  • Csökkenti a mentális betegségek kialakulásának esélyét.

Mindenképpen fontos tehát, hogy idősebb korban keressünk fel egy gyógytornászt, hogy segítséget kérjünk, hiszen szükség van egy szakemberre ahhoz, hogy pontos képet kaphassunk egészségi állapotunk adta lehetőségekről! A szakember aztán tanácsot tud nekünk majd adni abban, hogy milyen mozgásformát válasszunk: a gyógytornát kombinálhatjuk akár sétával, nordic walking-gal, jógával, vagy akár úszással is.

Kérdése van? Keresse gyógytornászunkat és foglaljon hozzá időpontot!

Elérhetőségeink

Közösségi média

Elérhetőségeink

Közösségi média